SUP

Aanbod SUP

  • Groepslessen beginner / all levels.
    75 minuten: aankomst, uitleg, warming up, suppen, techniek/tochtje, cool down, afronding.

    • woensdag 19:00 – 20:15 uur (april & september), 19:30 – 20:45 (mei t/m augustus)
    • vrijdag 10:00 – 11:15 uur (31 mei t/m september)
    • zaterdag 9:00 -10:15 uur (juni t/m augustus)
  •  Klik hier voor de volledige agenda van seizoen 2019:  Lesrooster & agenda
  • Workshop: boek een workshop voor een groep vanaf 3 personen. Klik hier.
  • Board huren: heb je al ervaring en wil je zelf het water op? Klik hier.

Wat is SUP?
Eén met de natuur, gemakkelijk te leren, fitness op de surfplank en heel erg ontspannend voor de geest. Stand Up Paddle (SUP) is een jonge sport die is voortgekomen uit de Hawaiiaanse surf scene. Oorspronkelijk in de golven maar SUP heeft zich ontwikkeld tot de nieuwe fitnessrage op vlak water zoals meertjes en rivieren. Steeds meer mensen hebben de stap naar SUP al gemaakt en zijn razend enthousiast vanwege aan de ene kant het fitness aspect en aan de andere kant het fun aspect. Na een SUP sessie kom je getraind en ontspannen van het water.

Bij PURA SUP leer je de Stand Up Paddle technieken, maken we tochtjes, warm up & cool down altijd inbegrepen en leer je ook van elkaar. Als je het eenmaal onder de knie hebt, kun je ook een van onze boards huren. Maar vaak vinden mensen het toch fijn om op een vast tijdstip in de week samen het water op te gaan! Onze lessen zijn voor beginners en gevorderden interessant.
Als je een liefhebber bent van yoga of van watersport, dan is een SUPyoga of gewone SUPles een ervaring die wij echt kunnen aanraden! Beleef zelf hoeveel plezier je kan hebben op het water en hoeveel rust het je tegelijkertijd zal geven! Laat je verrassen door deze nieuwe sport en ga na een les tevreden en megarelaxed weer naar huis met een energiek en fit gevoel in je lichaam.

Kan ik het wel?
If you never try, you’ll never know. Alle lessen zijn geschikt voor beginners én gevorderden. Elke les is anders is opzet, qua weer en qua samenstelling. Laat je verrassen en begin waar je bent. We houden met iedereen rekening.
We nemen geen zwangere vrouwen mee on board na 20 weken. Een schouder- of armblessure is niet handig als je nog nooit geSUPT hebt. En kinderen in een gewone groepsles kan vanaf 14 jaar. Lees meer voorwaarden.

Weersomstandigheden
Alle lessen zijn afhankelijk van het weer: als het te koud is, regent, te hard waait of als er onweer op komst is, dan gaat de les niet door. Deze kan verplaatst worden naar een ander moment in overleg met de deelnemers. We proberen altijd een weloverwogen afweging te maken en soms valt de beslissing pas ter plekke op het tijdstip dat de les zou aanvangen. Graag begrip hiervoor, op de natuur hebben we nu eenmaal weinig invloed.

Meenemen & kleding
Voor de SUPles en de SUPyoga neem je een droog setje kleren mee en een handdoek voor het geval je in het water valt*. Je gaat sowieso natte voeten krijgen. Een SUPles mag je best op schoenen, gympen, sokken of surfschoentjes doen. Voor de SUPyoga zijn blote voeten eigenlijk fijner. Je mag ook een wetsuit aan doen als je dit hebt, maar gewone (sport)kleren, waarvan het niet erg is als ze nat worden, raden we aan. Alleen hartje winter suppen wij zelf met een wetsuit, van april t/m oktober doen we het met gewone kleren in laagjes en zo veel mogelijk op blote voeten. Hoe warmer het wordt, hoe minder laagjes we aan hebben. Midden in de zomer vind je ons in zwembroek of bikini op het water.

*Wat bedoelen jullie met ‘voor het geval je in het water valt’…? SUP en SUPyoga is op het water op een board. Iedereen, beginner of gevorderde, kan een keer zijn balans verliezen, een verkeerde beweging maken, of in de golven van een boot terecht komen en dan… een klein beetje uhm… eraf vallen. Hoe warmer het is, hoe minder erg dat is  De kans is echter heel klein.

Go with the flow
Verwacht bij ons een relaxte sfeer, geef je over, good vibes only…. doe niet te moeilijk, dat doen wij ook niet.